Job 10 van 15


Report this listing

Solliciteren



Maatschappelijk werker - dienst Tewerkstelling


Functie

Als medewerker binnen de dienst tewerkstelling kan je ingezet worden als trajectbegeleider of als werkvloercoach.

Als trajectbegeleider volg je het traject naar werk op. Dit in nauwe samenwerking met de maatschappelijk werker van de sociale dienst. Je gaat samen met de cliënt op zoek naar het meest gepaste traject naar werk en kan dit onderverdelen in kleine stappen. Je neemt individuele begeleiding op en volgt ook trajecten op die door partners gegeven worden. Je hebt een overzicht van het aanbod rond werk en opleiding in de ruime regio Oostende. Je begeleidt werkgevers (administratief) bij het inzetten van tewerkstellingsmaatregelen. Je hebt een adviserende rol naar de maatschappelijk werker van de sociale dienst. Je bent de brug naar partners. Je werkt nauw samen met de vdab als vdab-bemiddelaar.

Als werkvloercoach begeleid je cliënten gedurende hun tewerkstelling art.60. Je onderhoudt nauwe contacten met de werkplaats. Je zorgt ervoor dat de stem van de cliënt gehoord kan worden en kan bemiddelen en onderhandelen met werkgevers.

Je werkplek is de campus Edith Cavell.

Jouw profiel


Voorwaarden:
  • Je bent houder van een bachelorsdiploma in het sociaal-agogisch werk met de titel van maatschappelijk assistent
  • Of een daarmee gelijkgesteld diploma volgens het ministerieel besluit van 11 januari 2024 tot vaststelling van de diplomavereisten voor de functie van maatschappelijk werker in een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn: orthopedagogie, sociale re-integratiewetenschappen, gezinswetenschappen, sociale verpleegkunde & sociale gezondheidszorg.
  • en je kan werken en omgaan met een diverse groep van cliënten.

Schoolverlaters kunnen eveneens deelnemen aan deze selectieprocedure mits het indienen van een inschrijvingsbewijs van de school en een persoonlijke verklaring op eer dat men binnen een termijn van 5 maanden zal deelnemen aan de eindexamens om het diploma te behalen.

  • Aanvraagdossiers voor sociale hulp samenstellen en administratief opvolgen
  • De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
    De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, ...
  • Sociale projecten van de organisatie (helpen) uitwerken
  • De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
  • Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
  • Activiteiten: Sociale begeleiding van werknemers in een bedrijf
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen

Aanbod

We bieden je een voltijds/deeltijds contract van bepaalde duur/vervangingscontract met kans op vast werk , een bruto startsalaris van minimum € 2940 en maximum € 4955.

Je beroepservaring in de privésector of als zelfstandige in hoofdberoep wordt voor maximaal 10 jaar in aanmerking genomen voor de bepaling van je startloon; beroepservaring aan de overheid wordt onbeperkt meegenomen voor de bepaling van je startloon.


Andere voordelen:
  • mogelijkheid tot telewerk
  • werken in een systeem van glijtijden met een goede verhouding tussen werk en privé
  • de mogelijkheid om aan te sluiten bij de hospitalisatieverzekering AXA
  • 30 dagen jaarlijks verlof
  • 14 feestdagen
  • maaltijdcheques van 7,00 euro per gewerkte dag
  • eindejaarspremie
  • aanvullend pensioen
  • een fietspremie van 0,20 euro per kilometer
  • de volledige terugbetaling van je vervoersabonnement
  • mogelijkheid tot fietsleasing
  • werkzekerheid bij een stabiele werkgever
  • ruime opleidingsmogelijkheden
  • loopbaanmogelijkheden
  • een aansluiting bij de sociale dienst GSD-V met tal van voordelen en de kortingskaart Pluspas
  • bovendien kan je gebruik maken van het personeelsrestaurant met een gevarieerd aanbod gezonde maaltijden.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht